Washington-Dallas.reismee.nl

dag 1: vertrek naar Washington

Dag allemaal,

Om jullie gelijk maar op de hoogte te houden ( de dag is nog niet lang genoeg geweest) het verslag van de eerste dag. Niet dat het zo verschrikkelijk spannend is geweest, maar op de plek van bestemming komen gaat niet vanzelf.

Vanmorgen zijn we om 8 uur uitgezwaaid door onze nieuwe achterbuurvrouw die ook op onze kat gaat passen. Kwart voor 10 kwamen we op Schiphol aan waar de autoservice klaarstond om onze auto mee te nemen nadat we onze koffers uitgeladen hadden. Menne had onze boardingpasses thuis al geprint zodat we gelijk in de rij konden gaan staan om de koffers in te leveren. Hierna moesten we door de security waar we uitgebreid zijn gefouilleerd. Er werd werkelijk geen plekje overgeslagen, het schaamrood zou je bijna op de kaken komen.

Alles was gelukkig in orde, alleen een paar drinkflesjes moesten we in de prullenbak laten verdwijnen. Hierna nog naar de liquor-shop voor een paar flessen drank en vervolgens zaten we om kwart voor 11 bij de gate te wachten. Gelukkig heeft Schiphol free wifi dus onze kindjes (en ook wijzelf) hoefden ons niet te vervelen.

Om kwart over 12 werd begonnen met boarden en om kwart voor 1 zat iedereen in het vliegtuig. Eén passagier had wel haar koffers ingecheckt maar was niet komen opdagen. Die koffer moest vervolgens weer opgezocht worden omdat het vliegtuig om veiligheidsredenen dan niet mag vertrekken.

We hadden een rechtstreekse vlucht van 8,5 uur naar Washington Dulles Airport met KLM. Heerlijk om tussendoor niet te hoeven overstappen. Lotte claimde gelijk een seat bij het raam, Sanne daarnaast. Zelf had ik een grote zwarte meneer aan de ene kant van mij en een grote witte meneer (Menne) aan de andere kant van mij. Lekker shokking klem dus de hele vlucht. Verder werd ik ontzettend misselijk zodra ik in het vliegtuig zat, kreeg erg veel last van mijn rug dus mijn reis was niet geweldig. De anderen hebben een prima vlucht gehad en heel veel films bekeken en muziek geluisterd.

Aangekomen op Dulles Airport moesten we nog 1,5 uur !! in de rij staan voor we eindelijk door de douane heen waren. Ik heb 1,5 uur op de grond in een hoekje gezeten want het lukte mij niet om zo lang te staan :(

Toen koffers van de band pakken, shuttle nemen naar de car-rental, hele mooie chrysler caravan (7 persoons van), donkerrood, meegekregen. Binnen 10 minuten waren we bij ons hotel, een heerlijke ruime, best wel luxe kamer. Even tijd om een beetje bij te komen, daarna wat boodschapjes gehaald en een pizza laten bezorgen (doorsnee 24 inch, gigantische afmeting!) met nog wat breadsticks en chickenwings (very spicy).

Menne en Lotte hebben zelfs nog heel even gezwommen. Rick, Sanne en ik hadden daar geen puf meer voor. Na een heerlijk hete douche ben ik zelf weer aardig bijgekomen, zie het resultaat: een verslag van de eerste dag. Voor nu, welterusten en tot morgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!