Washington-Dallas.reismee.nl

dag 19: Como (6-e dag)

Vanochtend in alle rust wakker geworden en heerlijk ontbeten, het leek een bewolkte dag te zijn maar de schijn bedriegt, binnen de kortste keren was het warm (40 Celcius). Na de ochtendrituelen was het al snel tijd voor koffie even in the office de kranten gedownload en toen aan het gebak. Luut Mimi en de kinderen waren over de vloer en zo was het een gezellige boel.

Aangezien vandaag een nieuwe maaier uit Oostenrijk geleverd zou worden moest er op tijd gegeten worden. Truckers rijden hun vrachten maar het lossen van de vracht is een zaak voor de ontvanger. Rond een uur of één kwam inderdaad een truck het erf oprijden en konden wij ons storten op het lossen van een zeecontainer.

Tijdens het lossen van de maaier kwamen de mannen van de Oostenrijkse fabriek ook en hielpen om de maaier te lossen. Vervolgens wordt het geheel in elkaar gezet door deze mannen. De container had een week in het douanegebied gestaan zonder verdere opgave van reden. De mannen zijn tot vanavond laat bezig geweest, hopelijk krijgen ze het morgen af. Morgen moet de maaier ook klaar zijn want de mannen moeten weer terug naar Oostenrijk.

Vervolgens hebben Ineke en ik de auto’s verder schoon gemaakt. Daar waar het lukt rijden Lotte en Sanne ons van hier naar daar of ze pakken de Quad om het land in te rijden. Rick is voortdurend met Luut en Pake op stap. Vandaag moest een hydraulische pomp in de chopper worden vervangen en daar konden ze wel wat extra handjes gebruiken.

Vanavond hebben we ter viering van mijn verjaardag uitgebreid ge-BBQ bij Luut en Mimi aan huis. Heerlijk buiten op de veranda in de avondzon. De avonden zijn kort hier dus om 19.00 uur begonnen we en een dik uur later begint het donker te worden. Niet erg overigens want deze hitte is slopend.

We rijgen de dagen aaneen in gezellig samenzijn en dat is ons heel veel waard, eens in de vier jaar zijn we hier en kunnen we meedraaien in het leven hier. Genoeg voor vandaag……voortaan moet ik op de vraag naar mijn leeftijd aangeven dat dit 48 moet zijn. Voor jullie een gezellige dag wij slapen.