Washington-Dallas.reismee.nl

dag 3: van Herndon naar Newark

Vandaag hebben we het lekker rustig aan gedaan. Na een uitgebreidt ontbijt zijn we richting Newark vertrokken. We hebben voor Newark gekozen omdat we vanuit daar per trein richting Manhattan kunnen en we dus geen gedoe hebben met auto's en parkeren.

Nadat we vanmiddag waren ingecheckt zijn Ineke en ik richting station gelopen. na een half uur lopen werden we bij het station allerhartelijkst ontvangen door een dame die ons zeer behulpzaam was. Bij het informatiepunt werd ons verteld hoe we aan de juiste kaartjes kwamen om de komende dagen met de trein op en neer te gaan.

In deze digitale wereld moet je alles 'gewoon weten'.....helaas werkt het bij Ineke en mijn niet zo en vroegen we een maneer op het perron hoe het één en ander werkte. Deze man was niet te beroerd om ons meerdere malen helemaal door het proces van 'kaartjes uit het automaat' heen te helpen. Fantatisch dat je elkaar van mens tot mens helpen kan en daarmee niet overgeleverd bent aan een machine die je niks vragen kan. Wij waren heel blij met zijn hulp.

Aansluitend hebben we nogal wat moeite gedaan om een ouderwetse 'Roadmap' van Amerika te pakken te krijgen. Daarvoor kon je vroeger naar de supermarkt of een pompstation. Helaas is ook dat iets uit een vorige eeuw. Mischien zouden we zoiets nog kunnen krijgen in de betere boekenwinkel,,,,,,,,we behelpen ons voorlopig met een Garmin device wat een goedkope copy van een TomTom is.

Vanavond hebben we tradiot ioneel Amerikaans bij 'Appelbee's'. Uitstekende zware kost en aansluitend hebben we geluisterd naar de kerkdienst zoals die in GKV Roden werd gehouden.

Morgen verkennen we voor het eerst Manhattan.

Hein

Leuke onderhoudende verhalen en leuke foto's. Lijken me heerlijke kamers voor zo'n vakantie!