Washington-Dallas.reismee.nl

dag 7: Niagra Falls

Vanochtend hebben we na het ontbijt onze reis voortgezet. Elke morgen hadden we een ontbijtbuffet waarbij we konden kiezen uit: gebakken ei, sausage, ham, verschillende soorten cereal, bagels, donuts, toast, yoghurt, wafels, keus genoeg dus. Tot nu toe heeft de wekker elke morgen op half 8 gestaan, een fantastische vakantietijd, maar niet heus vonden de kinderen.

Ons doel was vandaag de Niagara Falls. Ineke en ik waren hier ongeveer 15 jaar geleden ook al eens met z’n tweeën geweest. Niagara Falls is een begrip waar je eigenlijk niet om heen kan als je het Noorden van Amerika of Canada bezoekt.

Na een stevige rit van ongeveer 7 uur kwamen we rond een uur of half vijf in het Amerikaanse deel van Niagara Falls aan. We hebben wat sight seeing gedaan en de omgeving leent zich prima voor leuke plaatjes.

Aansluitend zijn we doorgereden naar het Canadese deel. Hier hadden we een hotel geboekt en na het inchecken en wat pizza bij Pizza Hut zijn we het dorp ingelopen.

De Falls zijn vanuit de Canadese zijde prachtig belicht en ook dit leverde weer de nodige plaatjes op. Toen we genoeg hadden gezien liepen we door het centrum weer terug en belanden in een ‘Las Vegas’ –achtige toestand met horror houses en speelhallen. Niet helemaal ons ding. De commercie draait overuren.

Na weer een lange dag, inmiddels is het half 12, wilde iedereen graag zijn/haar bed opzoeken.