Washington-Dallas.reismee.nl

dag 9: Harvey

We werden vanochtend in Byron wakker en hebben nogmaals bedacht dat de gastvrijheid en het oplossend vermogen van de baliemedewerker in het hotel waar we verbleven niet erg hoog is. Ik kom hier helaas nog weer op terug……

Na het ontbijt zijn we relaxed vertrokken richting Holland. Ik was hier met mijn zwager al eens geweest en heb toen gezegd dat ik dit graag eens met Ineke wilde bezoeken en zowaar hier komt de mogelijkheid voorbij. Overigens was de reis met mijn zwager ook leuk; travelling de mid-West. We hebben toen tal van collega bedrijven bezocht vanuit Texas tot in Kansas en weer terug. Onderweg zagen we in de buurt van Grand Rapids ‘Kamminga Carwash’…..het is familie maar ik heb geen contact met deze tak. Uiteraard hoopte ik deze carwash nu ook weer te zien maar helaas.

Holland en veel plekken rond Holland zijn door Hollanders gesticht; de beknopte ontstaansgeschiedenis staat o.a. op wikipedia: https://nl.wikipedia.org/wiki/Holland_(Michigan)

In Holland heeft één van de stichters een themapark opgezet waarin de Nederlandse cultuur wordt verteld en uitgebeeld. Alle elementen kloppen wel maar zijn gebaseerd op informatie uit de vorige eeuw. Gelukkig waren onze koning en koningin een aantal weken geleden ook op bezoek in the Dutch Village, het zou mooi zijn als ze wat geld steken in dit themapark want nee we lopen niet meer op klompen en we exporteren meer dan bollen. http://www.dutchvillage.com/ Rick en Ik zeiden dat we graag op projectmatige basis een nette update van dit themapark zouden willen verzorgen en hadden al een aardig lijstje ‘veranderpunten’. Het was wel leuk om dit allemaal even te hebben gezien met elkaar. O ja, Lotte heeft onder begeleiding een stroopwafel gemaakt, zie filmpje.

De presentatie in Dutch Village gaat niet in op de diepere reden waarom op die plek een Nederlandse gemeenschap is ontstaan. Het enige wat ik er van vinden kon vond ik eerder al eens in Holland Harbor op een uitlegbord langs het strand. Zie hiervoor de foto’s.

Nadat we uitgekeken waren in Holland Harbor hadden we nog twee uur rijden voor de boeg richting Chicago. Ook hier slapen we weer in de periferie van de grootte stad, in Harvey. Om Down Town te gaan wilden we gebruik maken van de trein. Bij de voorverkenning vanavond waar we bijvoorbeeld dan de auto moesten parkeren is die optie snel afgevallen. De omgeving voelt bepaald niet veilig aan. We nemen morgen de auto Down Town…..alles liever dan je onveilig voelen in de omgeving waar je bent.

Tot slot…..even terugkomend op hotelboekingen……ook hier ging er weer van alles fout. Gelukkig konden wij aan de hand van een uitdraai laten zien dat we twee kamers hadden gereserveerd voor drie nachten. De dame achter de balie vond in haar systeem één Kamminga met één bed……dat ging niet lukken dus. Het enige wat dan rest is dom kijken en je boodschap herhalen. Geen moeilijke opgave voor mij en zowaar het is toch gelukt. Twee kamers met vijf slaapplekken.

Misschien zou het advies moeten zijn: laat het probleem waar het is: bij je gastheer of dame en zorg dat je aan kunt tonen dat de oorzaak van het probleem niet bij jou ligt door hard bewijs.

Voor alle meelezers, een goede zondag (in het bijzonder voor Paul en Joke en hun gezin) wij gaan slapen en zijn moe.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!