Washington-Dallas.reismee.nl

dag 10: Chicago (1-e dag)

Vandaag, zondag, hadden we niet veel op het programma staan. Vanochtend werd in het Auditorium aan Congress street een dienst gehouden vanuit de Willow Creek Church Community. We zijn al een aantal jaren betrokken bij de Leadership Summit die vanuit Willow Creek wordt georganiseerd en aansluitend via DVD ook in Nederland wordt georganiseerd. De Leadership Summit 2015 wordt op 6-7 august 2015 hier in Chicago gehouden. Helaas past dat niet in ons reisschema. Misschien dat we in Nederland met een aantal mensen hen kunnen.

We hebben de dienst bijgewoond en het was heerlijk om vertrouwde woorden te horen. Er werd een grote hoeveelheid kinderen opgedragen en aan het einde van de dienst werden een kleine twintig mensen gedoopt. Als dit elke dienst zo gaat is dat veelbelovend voor de groei van deze kerk.

De dienst werd gehouden in het Auditorium Theatre van de Roosevelt Universiteit hier in Chicago http://www.auditoriumtheatre.org/ een prachtige locatie en uitermate geschikt voor dit soort activiteiten.

Na de dienst hebben we in het park een broodje gegeten en richting de ‘boon’ gelopen. Voor mij een terugkerend fenomeen, ik kom graag in dit park en graag op deze plek. Helaas bleek ons gezelschap niet onder de indruk de temperatuur lag inmiddels ook rond de 95 graden Fahrenheit dit tempert het enthousiasme natuurlijk ook een beetje. Langs het Jay Pritzker Pavilion gelopen en over de BP Bridge naar de waterkant. Vanaf hier loop je zo naar de Navy Pier. Zowel het park als de Navy Pier zijn uitgaanscentra voor de ouders met kinderen in dit gebied. Op de Navy Pier worden allerlei tijdelijke zaken georganiseerd (tentoonstellingen) je kunt er prima eten en het Childern Museum is hier ook.

Nadat we op het uiterste puntje van de Navy pier hadden rondgekeken zijn we vertrokken naar de Magnificent Mile gelopen. Dit is de koopgoot van Chicago. We hebben even de trappen bij Macy’s bekeken. In de trap is een waterpartij verwerkt, ik heb er een foto van opgezocht en toegevoegd aan onze foto’s.

Vandaar zijn we richting de auto gegaan, Chicago is voorla veel zien op straat, hoe het leven hier gaat. Een trein die boven je hoofd door de straat rijdt. Morgen duiken we daarvoor nog eens de stad in voor nu is het genoeg geweest.

Het was een mooie zondag we gaan daarmee onze laatste reisweek in.