Washington-Dallas.reismee.nl

dag 13: Hot Springs

We komen steeds dichter bij huis en wilden nog een ding doen voordat we morgen thuiskomen.

Hot Springs Arkansas is een plek waar daadwerkelijk heet water bronnen worden gevonden. Het schijnt van ouds een pleisterplaats te zijn. Vroeger voor de oorspronkelijke bewoners en later van de nieuwe Amerikanen. Het Amerikaanse leger verzorgde hier onder andere zijn revalidanten uit de verschillende oorlogen.

Hot Springs staat als plek dan ook bekend als Kuuroord. Verder ligt het in een enorm Natuurpark waarin uitgebreid wordt genoten van Bos en Water. Helaas voor ons is het lastig om even ergens op een strandje te relaxen, de meeste strandjes horen bij Resorts. Het is erg lastig om als bezoeker een plek te vinden waar dat soort ontspanning kostenloos is. De commercie is in het dorp en haar directe omgeving voor ons gevoel dan ook een beetje doorgeslagen. Wat dit betreft zou men een voorbeeld kunnen nemen aan Holland Michigan.

We hebben in het verleden wel een avondwandeling gemaakt in een mooi verlicht centrum en even met de voeten in de bron voor Arlington gezeten. Vandaag was het water in die bron ontzettend heet, te heet…….

We hebben een badhuis bekeken, zijn even naar het Hamilton meer gereden maar konden daar niet vinden wat we zochten en hebben in de scenic route naar het uitzichtpunt genomen. De Duckboat voor 18 dollar pp trok ons niet zo. Het gaat bij een rit met de Duckboat om een rondrit van een uur door het dorp en dan rijdt dit amfibisch voertuig het water in voor een vaart van ongeveer 20 minuten.

We trekken ons terug in het hotel en gaan morgen op naar Como om de familie te begroeten en de rest van onze vakantie met hen door te brengen.

Leen

Geniet maar lekker van je familie. Wij reiden vandaag naar het Lago Iseo om daar de omgeving te bekijken en misschien even te zwemen en morgen via (inderdaad) Como weer terug naar de camping.