Washington-Dallas.reismee.nl

dag 18: Como (5-e dag)

Vandaag maar ook de verdere dagen die voor ons liggen gaan op aan huiselijkheid in en rond de boerderij. We vermaken ons allemaal op onze eigen manier met de dingetjes die op een normale werkdag hier gedaan worden. Vanochtend was Heit wat later en ben ik eerst met hem naar de shop geweest. We constateerden dat iedereen druk bezig was met z’n voorbereidingen voor een nieuwe maaidag. Dit houdt in dat iedere medewerker die een trekker of soortgelijk bestuurd er voor zorgt dat de ventilatie stofvrij is en dat wat gesmeerd moet worden gesmeerd is. Een prachtige bedrijvigheid als start van de dag.

Thuis moest even een sproeikop in het gazon worden gerepareerd, met een hink-stap-sprong heb ik dat voor elkaar gekregen. Omdat de stal uitgebreid gaat worden moeten er dicht bij het huis een aantal elektriciteitspalen verzet worden dus de stroom moest er een tijdje af. Mooi even een moment om de sproeiers die eigenlijk continue draaien te repareren. Uiteraard was ik halverwege m’n klusje toen ik verrast werd door een fikse waterstraal…..omdat de stroom meer op het net was gezet.

Rond de lunch hebben Lotte en ik Heit z’n eten gebracht. Een mooi moment voor Lotte haar eerste rijles. Ze deed het hartstikke goed. Wat wil je als je de ene dag met 70 km/uur over het water vliegt met een jetski kun je de volgende dag prima met een gangetje van 30 km/uur een pick-up door de velden sturen.

Vanmiddag eerst de verhalen van gisteren op het internet gezet vooral de filmpjes kosten nogal wat tijd. You Tube is nogal kritisch ten aanzien van mijn ‘projecten’. Daarna heb ik met heel mijn ziel en zaligheid pick-ups gepoetst…….de mensen zijn over het algemeen de helft kleiner (dan ik ben) en de auto’s vijf keer groter (dan de mijne) met andere woorden vanavond om 8 uur was ik nog niet klaar maar goed ik heb er dan wel anderhalf af gekregen.

De dames zijn wezen winkelen of zo…….Rick was druk met allerlei klusjes met Luut en Pake kortom we hebben ons allemaal uitstekend vermaakt. Veel plezier vandaag wij maken ons klaar voor de nacht.

Reacties

Reacties

Hein

auto's poetsen, komt mij ook bekend voor..................

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!