Washington-Dallas.reismee.nl

dag 23: Leutingewolde

Vanochtend om half acht op, snel eten en toen moet Ineke nog even weer over het bedrijf geweest. Het is heerlijk om te zien wat er wordt gedaan en hoe het een en ander voor elkaar wordt gemaakt. De boel is goed aan de kant en dat is hel plezierig. Als alles op orde is dan straalt dat kracht en rust uit ook als is dat dan misschien maar mijn perceptie. In elk geval hebben we het ook gezien bij Heit en Mem en Luut en Mimi, de boel is goed op orde en het loopt allemaal prima.

Na het ‘rondje’ snel douchen, klaarmaken voor vertrek en aan de koffie. Mimi kwam ook nog even met de kinderen maar helaas was Rylen helemaal niet goed en wel zo slecht dat ze direct met hem naar de dokter moest. Inmiddels weten we waar Rylen last van had en dat komt vast goed nu een dokter daar naar heeft gekeken.

De mannen in de Chevrolet Pick-up en de vrouwen in de Chrysler Lincoln in gezwinde spoed naar Dalles Fort Worth. Het afscheid nemen is na de aanslagen van 911 heel kaal geworden. Vroeger konden we na het inchecken nog wel samen wat eten of koffiedrinken maar tegenwoordig is er voor het douanegebied geen gelegenheid daarvoor. We hebben elkaar een goede gezondheid gewenst en alle voorspoed die je elkaar maar toe kunt wensen en hopen nog veel vaker op deze manier bij elkaar te zijn. De jaren verstrijken en dat begint steeds meer te tellen, Heit en Mem zijn 12 oktober 50 jaar getrouwd dus…..

We vlogen dit keer KLM en hadden een rechtstreekse vlucht naar Schiphol. Heerlijk, geen tussenstop dus vlug thuis. De vlucht was oké, de stoeltjes krap. In het vliegtuig lazen we in de aanwezige telegraaf een verhaal over dikke mensen en de stoeltjes in het vliegtuig. Wat een onzin……lange mensen kunnen als ze dat willen extra ruimte in de lengte bijkopen, zolang ze geen overlast bezorgen door met hun knieën het voor diegene die voor hen zit het onmogelijk te maken dat ze de leuning kunnen kantelen is er niets aan de hand. In de breedte hetzelfde verhaal; zolang de ander niet met jou vetkwabben (of opgespoten spieren) op schoot zit is er niets aan de hand en hoeft er geen breedte bijgekocht te worden. Wat wel aangepakt moet worden (onderdeel van de marketingstrategie) is de zogenaamde ‘standaard’. Geen enkele maatschappij is er op gericht om het algemene publiek comfortabel te laten reizen. Als je comfortabel wilt reizen (voldoende breedte en lengte) betaal je extra??????? Comfortabel reizen is voor vliegmaatschappijen niet ‘normaal’ maar een verworven recht op basis van beschikbare financiële middelen. Laten we het omdraaien: We maken brede stoelen met voldoende lengte en als het lukt om samen op een stoel te zitten mag je voor half geld mee…..(kinderen mogen nu ook op schoot mee).

Wij zijn veilig geland, de auto werd voorgereden en we konden de laatste twee uur van deze vakantie rustig uitrijden naar huis.

We hebben genoten van deze drie weken van intensief stedentrippen tot volledig niets doen in huiselijke kring. De familie is in goede doen, gezond en staan volop in het zakelijke leven. We weten ons gezegend door alle het goede waar we van hebben mogen genieten en hopen dat dit ook duidelijk naar voren is gekomen in de verhalen die we hebben geschreven. Net als in 2011 la-dallas.reismee.nl hebben we deze reis met z’n vijven gemaakt. Namens Ineke, Rick, Sanne en Lotte groet ik u allen.

Marianne

Welkom thuis! Fijn dat jullie het goed hebben gehad.

Mkk

Gelukkig alles goed gegaan. God dank. Dank voor het meelezen en meebeleven.

Mimi

Glad you had a safe trip home.

Corrie

Fijn dat jullie als gezin veilig en wel op jullie stekkie terug zijn. Er vliegt heel wat door de lucht. Tessa is met haar vriendin uit Grancanaria om 15.30 uur ook veilig geland. Alle reden weer om dankbaar te zijn.
Ik heb met plezier jullie belevenissen gezien en gelezen.